Alergija na zdravila

Če se vam po jemanju zdravil pojavijo izpuščaji, koprivnica ali težave z dihanjem, imate morda alergijo na zdravila ali zdravila.
Med zdravila, ki najpogosteje povzročajo alergijske reakcije, so:

  • Penicilin in sorodni antibiotiki
  • Antibiotiki, ki vsebujejo sulfonamide (sulfa zdravila)
  • Antikonvulzantnim
  • Aspirin, ibuprofen in druga nesteroidna protivnetna zdravila (NSAID)
  • Kemoterapija

Simptomi se lahko razvijejo hitro ali v nekaj urah in se pogosto pojavijo po jemanju zdravila, ki ste ga v preteklosti uporabljali brez reakcije.

Najpogostejši simptom je koprivnica - rdeč kožni izpuščaj. Drugi lahko vključujejo otekanje grla, težave z dihanjem, slabost ali krče v želodcu. To so znaki anafilaksija - življenjsko nevarno alergijsko reakcijo, ki jo je treba čim prej zdraviti.

Prva linija zdravljenja anafilaksije je epinefrin. Če so vam predpisali avtoinjektor epinefrina, ga uporabite takoj in poiščite zdravniško pomoč. Če nimate na voljo samodejnega vbrizgalnika, pokličite 911 ali takoj pojdite na urgenco.

Po sprostitvi iz urgentne službe prosite za recept za dva samodejna injektorja epinefrina in napotitev k alergiku, pooblaščenemu za prehrano, za natančno diagnozo in načrt zdravljenja anafilaksije.

 Alergični na penicilin? Evo, zakaj bi se morali preizkusiti

Po diagnozi alergije na zdravila:

Vprašajte o sorodnih zdravilih, ki se jim morate izogibati.
Vprašajte o alternativah zdravilu, ki je povzročilo vašo alergijsko reakcijo.
Poskrbite, da se vaša družina in vsi izvajalci zdravstvenih storitev zavedajo vaše alergije in simptomov, ki ste jih imeli.
Nosite zapestnico ali ogrlico za nujno medicinsko pomoč, ki prepozna vašo alergijo.

Za več informacij o alergijah na zdravila obiščite Ameriška šola za alergijo, astmo in imunologijo

Povezane informacije

Vir: Organizacija članice GAAPP Mreža za alergije in astmo